Alla inlägg under januari 2010

Av Anna - 29 januari 2010 08:40

Jag och Thor är fortfarande förkylda.

Thors hosta har blivit värre, han har hostat halva natten, och när han vaknade vid kl 6 så myste vi i sängen som vi gör varenda morgon, då började han hosta igen och hans lilla snutte-handduk kom det hostslem på, och hans snor har blivit tjockare. Så jag ska ringa och rådfråga BM om vad hon tror och tycker. Visserligen sov Thor nästan hela natten, han vaknade några gånger pga hostan men somnade om lika snabbt igen. Men han behövde ingen välling eller blöjbyte iallafall. Och ingen feber har han heller, tempen ligger stadigt på 37,0. Så det är ju lugnt.

Nu har han precis somnat igen, så jag ska passa på att ringa BM och sen ringa mamma lite snabbt innan jag passar på att vila jag med. För jag har inte sovit många timmar, för jag har knappt kunnat andats inatt. Har kanske sovit 3-4 timmar.


Men men, viktiga telefonsamtal pågår nu.

Av Anna - 28 januari 2010 20:49

Nu har jag räknat ut hur mycket jag har kvar betala på vissa saker. Och jag borde kunnat betala av allt inom 3 månader, om ens så lång tid. Känns så skööönt :D


Idag kände jag mig stressad när jag var i stan, för bussen var ju försenad. Trodde det skulle gå snabbt på FK, så jag gick dit innan mitt möte på EM, men eftersom det drog ut på tiden (det hade gått ett könummer på ca 20 minuter) så då gav jag en stressad kvinna min nummer lapp och gick på EM-mötet istället, väl där så pratade vi lite och sen fick jag säga att jag hade bråttom för att hinna med FK innan bussen. Sen gick jag till FK igen, två nummer före mig, ojojoj, men jag hade tur, för den som hade könumret före mig var inte där, så då fick jag lämna in alla blanketter och papper... sen var det bara att stressa sig till bussen. KÄnde mig törstig och illamående och stod med en massa ungdomar och en gubbe som rökte i busskuren bland ungdomarna, men jag klarade mig in i bussen och väl på bussen så ringde en gammal bekant till mig. Han hade ringt en gång då jag satt på mötet på EM, men jag sa åt honom att ringa senare. Så då hade jag någon att prata med under resan iallafall, sen så när jag väl kom hem så var klockan redan halv fem. Thor skulle komma hem fem. Så det var bara att kasta i sig mat, och när jag väl hade gjort det och precis satt mig vid datorn så kommer Thor hem. Bra timing! :D


Men men, nu ska jag ringa DAM innan jag lägger mig.

Av Anna - 28 januari 2010 18:35

Sådär, nu är allt som det ska vara, Thor är hemma och han ligger och sover just nu. Katterna sover och jag tar det lugnt och får komplimanger på msn. Alltid lika kul faktiskt ^^ Och nu surrar jag i telefon.


Idag har jag varit på EM och FK.


Men nu kan jag inte blogga, har en upprörd röst i luren :P

Av Anna - 28 januari 2010 11:40

För det är Zigges födelsedag! Hurra! Hurra! Hurra!


I över 6 månader har Zigge (S*Zaxofragas Zigge) varit hos oss. Han kom när han var ca 6 månader, den 12 juli -09. Och idag blir han 1 år :D Tiden går fort, många fina stunder har vi hunnit haft, och många hårslitande stunder också. haha.


Några bilder på Zigge under tiden han varit hos oss.


Första dagen.

  


Augusti -09

  


oktober -09 Zigge vaktar maten

 


december -09

    


och idag, hans ett års dag :D

      

Av Anna - 28 januari 2010 00:25

Nu har jag fått skriva av mig väldigt mycket om mitt innersta och om vissa personer och ja... mina tankar och allt. Det var skönt att äntligen få ut sig allt.


Så nu är jag nöjd.


Kunde inte sova, för många tankar..

Och jag saknar min lilla älskling, första gången jag inte är med honom när han är sjuk...

Av Anna - 28 januari 2010 00:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 27 januari 2010 19:53

Jag är helt slut i kroppen och huvudet.. Förkylningen har visserligen blivit lite bättre nu, men det har tagit mycket energi från mig.


Thor blev hämtad vid kl 14 idag av sin pappa, så nu kommer dom få lite kvalitetstid.


Idag åt jag min pizza iallafall ^^


Egentligen skulle jag städa, men får göra det imorgon, för jag är helt slut och min yrsel vill inte gå över.

Men nu vet jag att jag har spioner som läser min blogg, vad kul att folk tycker att det man skriver är så intressant så man kan prata om det :P


Nä nu ska jag lägga mig, kan knappt fokusera blicken på det jag skriver, är för yr för det.


Men saknar min lilla pojk.....

Av Anna - 27 januari 2010 09:52

Igårkväll så sov Thor såpass oroligt att han vaknade ganska ofta. Han är ju så snorig och rosslig att han satte i halsen och hostade en massa så han vaknade. Så vid 3-4 imorse så ville han upp, jag tog han till min säng och myste i någon timma och han fick lite välling, för han orkade inte äta upp allt. Sen strax efter 5 så somnade han i sin säng igen och sov till 8. Så man kan ändå säga att jag fått lite sovmorgon. Jag märkte igårkväll när jag åt hur jag blev mer och mer täppt i näsan och fick tungt att andas, och när jag la mig så kände jag på mig att jag bliivt smittad av Thor. Och visst har jag det. Idag känner jag mig för jävligt förkyld och Thor verkar ha drabbats av magsjuka, för han är verkligen inte bra i magen, hela hans nybytta blöja blev full av skit och då menar jag HELA blöjan, blev förvånad över att det inte läckte ut. Så det tar väl inte lång tid innan jag blir drabbad jag också snart. Men idag ska Thor till Lars, han ska ha honom inatt. Får hoppas att Thor inte smittar ner Lars med förkylning eller magsjuka. För det är inte kul att ha det. Men Thor har ingen feber, kollade imorse och tempen var bara 36,1. Så det är ju positivt. :)


Nu ska jag leka lite med Thor. Fast jag känner att jag bara vill ligga i sängen och tycka synd om mig själv så går det tyvärr inte när man har en lekfull son ^^




Ovido - Quiz & Flashcards