Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Anna - 29 januari 2010 19:17

Min lilla sjukling ligger och hostar i sin säng. Han har fått sova max 20 minuter i sträck sen han somnade ca tio i sex. Hostmedicinen hans har jag i kylen, men får tyvärr inte ge honom den än. För den får inte ges när han ska sova, minst en timma innan läggdags, så nu är det försent. Kunde ju inte få tag på den tidigare idag. Brorsan kom med välling, så jag ska föra över pengar till hans konto för den. En viss person kunde ju inte skjutsa eller köpa välling... (jag skiter i om du blir sur över att jag skriver det). Har ju inte kunnat gå ut med Thor idag, eftersom det varit så kallt. Så då har jag inte kunnat gå till affären och köpa välling själv, eftersom det gått åt så mycket välling nu när Thor varit sjuk och knappt kunnat få ner något annat än det.


Men men, tror inte att det blir mycket sömn för varken mig eller Thor inatt. Både han och jag har hosta och är snoriga. Men jag önskar att jag skulle kunna trolla bort Thors förkylning. BM sa ju att han har något förkylningsvirus och kommer förmodligen hosta i ca en vecka till. Men hostan är ju som värst på kvällar/nätter. På dagarna så hostar han bara någon enstaka gång.


Men men, nu ska jag röka och ringa DM och sen så ska jag nog sova, om jag får för Thor ^^


(han har sovit i 23 minuter hittills i sträck.. yeeey!^^)

Av Anna - 29 januari 2010 13:22

Fast Thor är ganska förkyld så finns det mycket energi i den grabben ibland ^^

Han älskar ju Beyonce med Sweet Dreams.


Det här spelade jag in idag på min sötnos ^^


Av Anna - 29 januari 2010 08:40

Jag och Thor är fortfarande förkylda.

Thors hosta har blivit värre, han har hostat halva natten, och när han vaknade vid kl 6 så myste vi i sängen som vi gör varenda morgon, då började han hosta igen och hans lilla snutte-handduk kom det hostslem på, och hans snor har blivit tjockare. Så jag ska ringa och rådfråga BM om vad hon tror och tycker. Visserligen sov Thor nästan hela natten, han vaknade några gånger pga hostan men somnade om lika snabbt igen. Men han behövde ingen välling eller blöjbyte iallafall. Och ingen feber har han heller, tempen ligger stadigt på 37,0. Så det är ju lugnt.

Nu har han precis somnat igen, så jag ska passa på att ringa BM och sen ringa mamma lite snabbt innan jag passar på att vila jag med. För jag har inte sovit många timmar, för jag har knappt kunnat andats inatt. Har kanske sovit 3-4 timmar.


Men men, viktiga telefonsamtal pågår nu.

Ovido - Quiz & Flashcards