Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Anna - 31 januari 2010 21:07

..ser fan ut som övermogna tomater. Har diskat en del nu, Thor vaknade några gånger, men det gick ändå bra. Det är ju bara det att jag är lite känslig mot diskmedel, och mina diskhandskar använde jag när jag rengjorde avloppet i duschen och handfatet, så dom kan jag inte använda när jag diskar nu. Så det måste jag köpa. Så nu är mina händer röda och svullna och lite vita på en del ställen. Skrynkliga också, men det är ju inget ovanligt när man håller på med vatten ^^ Men mina händer svider, tror det är pga att jag har små självsprickor som jag brukar få på vintern.. har nog ärvt det av mamma, för hon brukar få smörja sig en massa på händerna på vintern pga självsprickor.


Det är inte lätt att diska när man måste diska tyst pga Thor + så är Zigge knäpp som vanligt och skulle busa med Rasken samt vilja kela med mig och hjälpa mig att diska. Och jag har ju inte lust att duscha av honom diskmedlet sen, så han fick inte hjälpa mig. Men han kände inte igen mina händer sen och luktade, fnös och smakade på dom efteråt. Haha.


Nu ska jag rengöra kattlådan och sen soooooooova ^^

Av Anna - 31 januari 2010 18:50

Idag har det inte blivit mycket bloggande, har haft fullt upp med Thor. Han är verkligen ett yrväder ^^

Jag var till affären lite snabbt och köpte blöjor och lite annat viktigt. Det tog väl ca 5-10 minuter. Fixade en snabb barnvakt medans jag blev skjutsad till affären.


Jag är gode irriterad på en viss person. En person som har snott min bilplats och motorvärmare. En ful jävla Mercedes Benz! Visst använder jag inte bilplatsen så ofta, men när jag har besök så ska dom kunna ställa sig där. Jag har ringt och klagat till NVS och polisen. NVS hade fullt upp med en vattenläcka, men skulle komma så fort dom kunde sa dom andra gången jag ringde. Polisen ringde upp bilägaren, men ägaren hade lånat ut bilen till sin son och skulle försöka ringa honom och säga att han skulle flytta bilen.. verkar inte gått så bra... för 3 timmar efter jag hade ringt första gången så var bilen kvar. Nu när jag tittar ut är den borta. Tur för den. För jag hade fan tänkt springa ut snabbt och dra ut motorvärmarsladden och låta den ligga i snön. Ingen ska snika av något som jag betalar för utan att fråga om tillåtelse först.


Men men, nu ska jag kolla om jag kan diska lite, det beror ju på hur lätt Thor sover.

Av Anna - 31 januari 2010 11:58

Idag så gick vi upp kl 6 och sedan har vi myst och lekt lite. Sen så somnade Thor kl 10, och han vaknar väl snart tror jag.


Jag funderar en massa... förstår inte hur vissa kan göra som dom gör. Hur svårt är det att se vad som är viktigast?

Men men, alla är olika.


Nu är det repris på Cesar på tv, men jag har redan sett det avsnittet några gånger, så jag behöver inte se det nu.


Saknar att ha hund, även om det är skönt att vara utan ibland. Speciellt när man är ensamstående med en sjuk son och det är kallt och snöar en massa ute.


Zigge är knäpp som vanligt, men på ett gulligt sätt. Som han brukar. Han skulle se på när jag duschade, sen när jag stängde av duschen så ville han dricka från kranen i handfatet, när han druckit färdigt och gick iväg så gick jag och rökte, då ville han dricka från kranen på diskbänken. Men då bar jag honom till hans vattenskål. För någon måtta får det vara, jag kan ju inte låta vattnet rinna från alla kranar för att han är kräsen och vill ha rinnande vatten ibland.


Hmm.. jag ska nog ladda upp lite bilder på bdb nu, om inte Thor hinner vakna först, för då är det matdags ^^

Ovido - Quiz & Flashcards