Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna - 8 oktober 2009 12:00

Jag sitter och lyssnar på surrandet från datorn och knapprandet från tangenterna. Jag är ensam vaken. Lars passade på att ta en tupplur medans Thor sover. Jag hade tänkt göra detsamma, men jag stannade uppe för att leka med katterna lite. Men nu sover katterna.

Jag funderar på att lägga mig jag också, men inser att Thor skulle bara vakna direkt, med min vanliga tur.

Kanske jag ska lägga mig i soffan? :P


I tisdags köpte vi en ny bilbarnstol åt Thor. Med mycket svordomar och efter att ha tappat känseln i fingrarna flera gånger om så fick vi äntligen fast den :D Den är så fin :)

Och i tisdags blev Thor 10 månader. Stora grabben :)


Jag är lycklig med Lars och Thor och katterna. Vad vore livet utan dom?


Och Zigge hade slutat väcka oss på morgonen, Glenn hade rätt, han testade oss bara. Och imorse så gjorde han det igen, för första gången på flera dagar. Men jag vaknade inte, Lars gjorde det. Så Lars fick hantera det. ^^


Nu ska jag ut på balkongen och röka, sen så ska jag lägga mig i soffan och sova, om inte Thor hunnit vakna :)


Av Anna - 5 oktober 2009 12:19

Idag var vi hos barnmorskan. Thor vägdes och mättes.

Han väger 11,4kg och är 77,2 cm lång. Han är en stor kille :)

Imorgon så fyller han 10 månader. Tiden går verkligen fort, eller så är det bara jag som glömmer bort tiden som varit för att jag lever i nuet eller blickar framåt.

Efter vi har varit hos BM så har han varit riktig gnällig. Han grinade medans han åt, han grinade när han skulle leka, han grinade medans jag bar honom och han grinar när jag lägger honom. Han verkar inte veta riktigt vad han vill. Så nu hamnade han i säng och jag hoppas att han somnar snart och vaknar på bättre humör, så att han är som han brukar vara, en glad busig grabb :)


Tv:n slutade nyss funka, vet inte om katten kommit åt något eftersom dom älskar att ligga på tv boxen, eller om det bara är fel på sändningen.. på ALLA kanaler. Fan vad tyst det är i lägenheten nu. :)


Nä nu börjar Thor gnälla igen. Måste se om jag kan få honom på lite bättre humör, för sova vägrar han ju :P



Av Anna - 3 oktober 2009 15:35

Fan vad jag saknar dig nu.

Behöver dig.

Vill känna din päls mot mina fingrar.

Vill kunna gråta ut mot dig.

Vill se dig smyga upp i sängen.

Vill höra ditt mutter.

Saknar dina pussar.


Fan, varför blev det som det blev?

jag och Yaya  

Av Anna - 3 oktober 2009 15:08

Jag är så less på allt just nu.

Jag är less på att vara dålig på att vara bra.

Jag är less på att inte unna mig något.

Jag är less på att gnälla på L för att han unnar sig något.

Jag är less på att hela jävla tiden ha detta kontrollbehov.

Jag är less på att vara på dåligt humör.

Jag är less på att trycka tillbaka mina tårar idag, men jag orkar inte gråta just nu.

jag är less på denna ångest.



Nu är allt åt helvete.


Jag skiter i världen idag.

Kommer nog inte svara i telefon idag om det inte är M eller M eller S.

Smsa mig inte.

Skit i mig.

Så skiter jag i er.


För jag är less på världen idag.


Ska bara vara hemma och ta hand om Thor och katterna.


Älskar dig, Lars, tvivla aldrig på det.


Jag saknar min mamma nu. Och direkt jag skriver ut det, så klarar jag inte av att hålla tillbaka tårarna.


FAN OCKSÅ!

Av Anna - 1 oktober 2009 23:39

Idag blev jag riktigt arg, så arg att jag drämde näven i väggen en gång. Mot fel granne (sorry). Men jag misstänker ändå att den grannen har hunnit flytta ut. Det är såhär att grannen snett ovanför oss kom hem en dag och ehla lägenheten var full med kloakvatten. Så nu så är det NCC som renoverar där. Nu är det så att jag VET att dom bara gör sitt jobb, och att dom gör det under dagtid. MEN jag blev ändå förbannad. För Thor tycker att borrandet som hörs väldigt tydligt inne hos oss är väldigt obehagligt. Så han hade lyckats sova i TIO minuter idag, sen började dom borra. Thor vaknade, blev rädd och började gråta. Vi fick lov att fara hemifrån för att han skulle få sova. Blev jagade hemifrån av oljudet. Jag fick nästan skrika till Lars för att han skulle höra vad jag sa, och det var bara ca 10 meter mellan oss. Jävla lägenheter som är så lyhörda! Men nu är vi hemma igen, vi kom hem vid 18 tiden, för Thor var så trött, för han hade inte kunnat somna om efter att han sovit i tio minuter.


Och ja... nyförälskad blev jag ikväll. I Lars... igen :)

Vi åkte till affären lite snabbt, och jag studerade honom riktigt medans han körde. Och jag insåg igen att han är verkligen mannen som jag vill leva mitt liv med. Han är den jag älskar. Det är skönt att man får den här nykär-känslan ibland, för annars är det så lätt att man bllir uttråkad och/eller bara tänker på problemen i förhållandet.


Nu har jag en Rasken i knät.

Jag ska nog äta lite nudlar.... eller kanske någon macka.... eller nått.

Sen ska jag kanske snabbduscha, om jag inte gör det imorgon.

Sen ska jag sova.


Lars ska till Luleå imorgon och hjälpa S att köpa grafikkort och umgås lite med sin syster & co. ^^

Så då blir jag och Thor ensamma med katterna. Då ska jag ha myskväll igen med lillkillen. För han är verkligen mitt hjärtegryn. Han är verkligen mammas lilla pojke. Jag är så lycklig som har honom. Min älskade son.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Beundrare


Ovido - Quiz & Flashcards