Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Anna - 9 januari 2010 20:08

Mor och barn

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp
en gåva från himmelen jag just har fått.
Två händer, två fötter, ett ansikte så sött
ett efterlängtat litet barn jag just har fött.

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm
ett vackert litet barn jag håller i min arm.
Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv
ett barn som ska ta världen med flera små kliv.

Ensam, vilsen och lite rädd ibland
i mörkret du famlar efter en hand.
Sorgen och glädjen följer dina spår
livserfarenheten är följden du får.

Mamma, barn, två hjärtan bildar ett,
ett starkare band har ingen sett.
Något så stort en känsla så stark
en kärlek som står på stadig mark.

Av: Mona Larsson



******************

Och så den klassiska, men stämmer så väl


Ett barn...

Ett barn som kritiseras - lär sig fördöma
Ett barn som får stryk - lär sig att slåss
Ett barn som hånas - lär sig blyghet
Ett barn som utsätts för ironi - får dåligt samvete
Men...
Ett barn som får uppmuntran - lär sig förtroende
Ett barn som möts med tolerans - lär sig tålamod
Ett barn som får beröm - lär sig uppskatta
Ett barn som får uppleva rent spel - lär sig rättvisa
Ett barn som känner vänskap - lär sig vänlighet
Ett barn som får uppleva trygghet - lär sig tilltro
Ett barn som blir omtyckt och kramat - lär sig känna kärlek i världen

Av: Dorothy Law Holte



Av Anna - 9 januari 2010 19:32

Känner att jag måste tänka på vad jag skriver nu, så det inte misstolkas.


Jag försöker visa att jag klarar det här. För det gör jag. Jag klarar av att vara en ensamstående mamma. Visst är det vissa problem, men dom löser man. Man lär sig. Jag har styrkan inom mig. Även om det är mycket upp och nedgångar, så ger jag Thor allt han behöver. Jag anpassar mitt liv efter honom, såsom en förälder bör göra. Jag biter ihop inför saker som sägs och dyker upp, för Thors skull. Jag tar emot skit, för hans skull. Vet ni varför? För att jag älskar honom villkorslöst och han älskar mig. Såsom bara en mor och son kan älska varandra. Han är ljuset i min vardag. Han kommer före mig. Han har högsta prioritet.



Kom att tänka på en sak idag.

Jag är faktiskt väldigt ensam här uppe. Missförstå mig inte, jag är tacksam för dom vänner jag har. Men ingen av er går att jämföra med mamma, karin, pontus och Marie. Jadu, Marie och jag som varit vänner sen 9an. Mitt längsta vänskapförhållande någonsin, och vi har aldrig sagt upp kontakten med varandra, även om vi inte alltid varit överens, så har vi pratat ut med varandra och löst det. Även när vi var små fjortisar :P


Men jag biter ihop. Jag letar efter en mindre lägenhet i Öjebyn.

För jag vill att Thor och Lars ska ha en tät och bra kontakt.

Jag biter ihop, för er skull.



Men fan vad jag saknar mamma nu. Funderade ett tag på att hälsa på henne igen, men har inte pengar till det. Har knappt pengar till mat till mig själv. Jag hade ju inte som planerat in i min ekonomi att jag skulle bli ensamstående med Thor. Men man ju samtidigt så kan man inte planera in att göra slut efter ekonomin heller :P


Men men... nu ska jag gå och kolla hur Zigge mår. Rasken är ju bakom mig, så han mår ju bra ^^

Av Anna - 9 januari 2010 15:55

Nu har jag varit barnledig sen ungefär 12-13 tiden.

Har haft långtråkigt, men varit dum nog och inte ätit något nu när man har chansen att äta utan någon som klänger på en och tigger ;P


Men men, känner mig gode trött, men Lars kommer snart hem med Thor, så det är ingen idé att lägga sig, för Thor har visst inte velat sova något, så han är nog jäkligt trött nu. Med tanke på att han inte sovit sen han vaknade efter sin en timmes lur imorse. Och han får ju inte lägga sig innan kl 18. Så nu får jag fullt upp ;P


Idag har jag iallafall bokat tvättid, så mellan kl 19-22 tvättar jag. Bettan skulle komma och tvätta lite hon också, så då turas vi ju om att gå till tvättstugan medans en av oss stannar här. Sen när jag var på väg till affären kom jag på att jag ville ha sällskap, så jag ringde Nutz, men hon sov, sen så ringde jag Sara och där fick jag napp :P När jag gick förbi Sara så var Lars också vaken, så han följde också med till affären. Och det var tur, annars hade jag inte haft råd med det jag skulle köpa. Hade mindre pengar än väntat. Så nu är jag luspank igen. 15 kr har jag visserligen. Men jag har inget bröd eller smör, så jag får hoppa över frukosten eller ställa mig och göra makaroner. Börjar egentligen bli ganska less på det, har ju ätit makaroner och köttbullar i en veckas tid nu, förutom igår. Måste verkligen dela den frysta falukorven. *suck*


Nu kom den där nedstämdheten över mig igen. Vill inte skriva mer då.. för då blir det ett det-är-jättesynd-om-mig-inlägg.


Så hoppas ni har haft det bra idag :)


Pitetidningen ljög förresten för mig idag med på hemsidan. Det stod där att det är -14, men det är faktiskt -20. Jävla lögnhalsar.

Av Anna - 9 januari 2010 10:22

...vettigt att skriva.


Men igår la jag mig redan strax efter kl 20. Börjar känna mig illamående och yr, så det kändes som om det var behövligt. Jag tog mig till Pitebo igår iallafall, men gode onödigt, eftersom jag ändå inte gjorde det jag skulle. Jag fick ett annat tips av bostadsförmedlaren som lät mycket bättre än min ursprungliga plan ^^


Idag så vaknade Thor halv sex. Och han sov oroligt inatt, men det är väl kindtänderna som bråkar med honom som vanligt. Men han blev trött igen vid åtta-halv nio tiden, så då fick han lägga sig, och jag la mig strax därefter, och han skulle ha sovit längre om det inte vore för att Rasken saknade mitt sällskap och stod och jamade som en galning vid dörren. Och han har en riktig hög stämma, det kan jag lova.

Jäkla katt!


Nu leker Thor med sin badbalja igen, vet inte om den är hans båt eller bil, ja, något ska den föreställa iallafall... haha


Nu håller han på med eluttaget igen. *suck*


byebye

Ovido - Quiz & Flashcards