Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Anna - 25 februari 2010 20:37

Idag vaknade man vid 5-5:30 tiden, låg och myste med Thor i ungefär 1-1½ timma, sen gick vi upp. Jag tog av Thor blöjan och skyndade mig för att hämta en ny blöja, men jag var inte tillräckligt snabb, fick vända innan jag ens hann fram till blöjpaketet :P Thor tittade på mig, sen tittade han ner och kissade... "Ooooj" sa han.. haha. Jag log åt honom och väntade tills han var färdig, torkade upp det, och då ser jag han kissa igen en liten skvätt, utanför toadörren.. Jag gick och torkade upp det med och frågade honom ifall han kunde vänta med att kissa tills jag hämtat hans potta... Han sprang iväg och skulle leka med Zigge i gästrummet, jag hämtar hans potta, men innan jag ens hinner fram med den så sitter han och kissar i dörröppningen i gästrummet. Jag ställde undan pottan, för det var ju redan försent. Då försökte Thor resa sig upp och gled med handen i kisset. Så hans linne (som jag tvättade igår för att han skulle ha idag) åkte av och han hamnade i duschen. Och då blev han lycklig, för han älskar verkligen att duscha och blir lika arg och ledsen varenda gång jag stänger av duschen. Jag torkade upp pissfläcken på golvet medans han duschade, ser ju han hela tiden från dörröppningen. Efter han duschat så blev han självklart sur över att jag stängde av duschen. :P Nya kläder, sen var det bara att göra frukost, ta medicin och röka en cigg innan min skjuts till FH kom.

När vi varit på FH (åkte hem lite tidigare, för Thor var trött) så sov Thor i ca 2 timmar. Jag myste med katterna under tiden och pratade i telefon och slötittade på TV. När Thor vaknade myste vi en stund, sedan tog jag av honom blöjan och satte han på pottan... och gissa vad? Första gången han kissade på pottan!    Annars så har han inte velat sitta ner och kissa, utan ställt sig upp och kissat istället. Så Idag är det en stor dag, min pojk börjar bli stor ^^

Sedan åt vi och lekte resten av eftermiddagen, tills det var läggdags för Thor.

Han tog lite längre tid för han än vanligt att somna, för ikväll somnade han på 5 minuter. :P

Sen har jag suttit och läst bloggar, varit på FB och spelat olika spel och haft allmänt tråkigt. Snackade en del i telefonen också.



Så... nu får ni nyfikna veta nästan allt vi gjort idag. ;P


Så, vad har ni gjort idag då?

Ovido - Quiz & Flashcards