Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Anna - 1 februari 2010 16:29

"Ingenting är som förut,
ingen början inget slut
du söker svar fast du redan vet
den väg du går tar dig aldrig ut
flyr den värld som bara ler
åt den som tar men aldrig ger
tårar döljs i anletsdrag
Lika väl som det som sker"

 

*************************************

 

"Jag brinner av en längtan men elden är för svag
Jag borde vetat bättre än att ensam slå mitt slag
Jag har blundat för det dolda och gömt undan mina spår
Men hur jag än försöker står jag stilla där jag står"

 


 

Av Anna - 1 februari 2010 16:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 1 februari 2010 11:31

Har fått ett erbjudande om en katt, men vet inte om jag ska ta det. Jag har ju alltid drömt om att äga en avkomma från Zuzanna. Den här katten är Zuzannas barnbarns barn. Så otroligt söt. Har inte träffat henne i verklighet, så vet inte om hon är trevlig och vilken personlighet hon har. Men uppfödaren säger att hon är pigg och glad. Är verkligen i ett dilemma nu, för jag vill ju egentligen ha henne, men samtidigt så kanske det är ett undermedvetet sätt att försöka få tillbaka Zuzanna på något sätt?? Och det funkar ju inte så. Ingen kommer vara som Zuzanna, för Zuzanna var speciell, hon och jag hade ett riktigt speciellt band mellan oss, en kemi som ingen kunde förstöra. Och hon kommer aldrig tillbaka, hur mycket jag än önskar det. 

Sen så är det inte precis rätt period för mig att besluta något sådant eller egentligen skaffa en till katt. Har så mycket i mitt liv jag ska reda ut... men det är ju ändå Zuzannas barnbarns barn. Känner att jag inte vet vad jag ska göra? Måste fundera mycket på det. Men en sötnos, det var hon verkligen, men har bara sett kattungebild på henne, och hon blir snart ett år. Men ändå... Blir förvirrad, kluven... Det har ju alltid varit en dröm jag har haft, men vissa saker kanske ska fortsätta vara en dröm? För när man ibland försöker förverkliga drömmar så kan det bli helt fel.


Måste fundera en massa...


För Rasken mår inget bra. Hostattack igår igen. Men han har inte kräkts sen i onsdags. Och ingen feber, för han känns inte varm. Men jag ska maila Raskens uppfödare och se vad hon säger..

Ovido - Quiz & Flashcards