Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Anna - 12 februari 2010 20:47

Nu har jag suttit stilla i lite över en timma på min svanskota. Zigge ligger och sover på mina ben, så jag kan inte flytta på mig. Men snart är jag tvungen... måste ju lägga mig snart. Upp kl 5 imorgon som vanligt, för det är ju Thors godmorgon-tid :)

Och innan jag lägger mig måste jag rengöra kattlådan som vanligt.


Står i valet och kvalet om jag verkligen ska flytta från den här lägenheten eller inte? Det finns ju så många minnen här, t ex Yaya fick somna in här, det här är Thors första hem, här jag började mitt liv som mamma (om man inte räknar med graviditeten och BB :P). Det är det här hemmet som Thor och jag är van med och trivs med. Nackdelen är bara att tvättstugan är så förbaskat långt bort. Med tanke på att jag inte bara har tvätt att kånka på :P

Men det är ju också ganska stort för bara mig och Thor och katterna. Visst är det skönt med ett gästrum, för då kan katterna gå undan Thor om dom skulle behöva, och det gästrummet kommer bli Thors rum i framtiden (om vi bor kvar). Men hyran ligger nästan på 5000kr i månaden + el på över tusenlappen var tredje månad. Lite väl mycket för mig som inte har någon bra inkomst precis. Men jag har ju klarat mig hittills. Nätt och jämnt, hoppas bara att jag får lite mer pengar snart.


Men men... skulle vara jävligt skönt med en tvättmaskin i lägenheten.

Imorgon ska jag se om jag kan tvätta lite... och ska se om jag och Thor kan åka till Ceb och umgås igen. Det var ju som ett tag sedan ^^


Nu är inte Zigge glad på mig, för jag lyfter hela tiden bort honom när han ska vara i centrum (dvs stå framför skärmen), så det är nog bäst om jag ger honom lite kattgodis eller kelar lite med honom :P


På tal om godis, jag fick min kaka idag. Eva kom förbi med den, hon är så snäll :D Hon vet hur man ska göra mig nöjd... tryck i mig godsaker :P


Så jag ska sätta mig och tugga i mig min kaka nu... och kela med Zigge under tiden... sen blir det rengöra kattlådan, röka, sömn. Och kanske lite snack i telefonen medans jag gör allt det där :P

Av Anna - 12 februari 2010 14:08

Idag har jag och Thor lekt på FH för fullt. Han fick åka rutschkana en massa också ^^


På vägen hem så slocknade han flera gånger i bilen, jag försökte hålla han vaken för det var ju inte långt hem, men det var svårt. Jag lyckades nästan med det, han hann bara sova några sekunder. Men direkt vi kom hem så slocknade han. Min lilla tröttis. ^^

Så nu sover han så sött och jag funderar på att lägga mig jag med, men är orolig för att inte hinna vakna innan kl 15 för att väcka honom. Han har visserligen sovit sen kl 13, men man vet aldrig hur länge han kan sova, så jag håller mig nog vaken ^^


Men fan vad jag längtar efter min kaka som är hemma hos en viss person... inte jag som köpt den, och jag vet inte ens hur den ser ut, men den är min iallafall. Det har både jag och den personen sagt. :P


Nu ska jag försöka bli varm om fingrarna... mitt pekfinger är svullet och gör ont, men jag kan ju fortfarande använda det fastän det är mindre böjligt än dom andra fingrarna just nu :P

Ovido - Quiz & Flashcards