Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Anna - 3 februari 2010 21:00

I´m still here...


Ja, idag har det gått undan. Hade ett litet möte på förmiddagen, sen så somnade Thor, och när jag planerar för att fara iväg till vänner med honom så ser jag att L glömt bältena till bilbarnstolen, så jag fick ringa min bror så han och Bettan kom snabbt förbi med bälten som dom använde till sin bilbarnstol som dom inte använde idag, eftersom deras lillkille fyller 1 år idag och skulle inte ut något eftersom han är en liten sjukling. Grattis Henric och hoppas du kryar på dig snart! :D

Även min kusin Linnéa fyller 18 år idag, så Grattis till dig med :D


Men när jag väl hade bältena så fick jag veta att mina vänners bil inte startar. Vilken otur! Sedan efter någon timme så började jag tänka att det var nog försent att åka iväg ändå, för då var kl 16. Och Thor brukar lägga sig kl 18. Men då ringer min väninna och säger att dom har problem med elen och värmen stängt av sig, så det var tur att jag inte var där med Thor då :)

Man börjar nästan undra om det inte är meningen att jag ska dit med Thor, man har ju fått skjuta upp det fyra gånger nu, tror jag. Men vi ger inte upp så lätt ^^ Vi får se om vi kan planera in någon annan dag ^^


Imorgon och på fredag blir det ingen FH för mig och Thor eftersom Thor fortfarande är förkyld, och en massa andra barn är inte det bästa då :P Men nästa vecka måste han ha blivit helt frisk, vi får hålla tummarna för det :D För både jag och Thor tycker om att vara där, och Thor får leka med andra barn.


Men men, nu ska jag förbereda välling och sen så ska jag rengöra kattlådan innan jag lägger mig.


Fick veta av mamma att det bara är positivt att thor kissar så mycket att blöjan blir överfull på en gång, för det betyder ju att hans njurar funkar iallafall :P Man måste ju tänka positivt.. ;P

Man får inte tänka negativt som att blöjorna tar fortare slut och det kostar pengar, eller att det blir mer tvätt eller... ja... så skulle man inte tänka.. positiva tankar var det. men inatt ska jag kolla hans blöja fastän han sover, och om den är full så byter jag på honom medans han sover, för jag vill inte att han ska bli nedkissad.


Av Anna - 3 februari 2010 09:41

Det har varit en lite orolig natt, Thor har hostat som en gnu och vaknat för att sedan somna om igen lika fort. Sen vaknade han vid 3, då var det välling och blöjbyte, men på någon konstigt vis så hade han lyckats något med blöjan så det kommit kiss utanför, så det var bara att tvätta av honom, byta lakan och blöja. Sen så lyckades jag få honom att somna om. Sen vaknade han vid 7, då var det dags att gå upp. Men strax efter det så kände jag att blöjan höll på att läcka kiss igen. Vet inte vad det är för fel. Om det är det att han kissar ovanligt mycket just nu. Men den här gången så fick han vara utan blöja ett tag och lufta rumpan lite. Det brukar han älska ^^


Men nu är Thor trött igen och drar/nyper min mun så att jag kommer få läppar som Angelina Jolie ;P

Ovido - Quiz & Flashcards