Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Thor säger pappa.

Av Anna - 26 april 2009 15:09

Precis som rubriken säger så sa Thor pappa idag. Min underbara fina lilla kille är så duktig. Tyvärr så missade jag när han sa det för jag var ute och kastade boll med Yaya och Csipra, men jag har fått höra det av Lars och hans familj. Kul. Jag missar min sons första ord. Det tog ett tag innan hormonerna kom och jag gick in i ett rum och grät. Grät så in i helvete för att jag missade min sons första ord. Och när dom berättade om det så glädjes jag inte åt att dom ville berätta det och hur det lät, det kändes bara som om dom strödde salt i såren. Det gjorde så ont i mig. Dom försökte få Thor att säga "pappa" igen, så brydde jag mig inte, jag log utåt men inåt hade jag bara lust att skrika "sluta". Jag är säkert orättvis, jag vet. Men jag har verkligen sett framemot att få höra min sons första ord, och helst ensam med Lars. Och sen ringa mamma och berätta det. Men nu sabbades det. Nu får jag ringa mamma och berätta att Thor har sagt sitt första ord, det var pappa, men tyvärr så hörde inte jag det, så jag kan inte berätta hur det lät. Men jag är ändå glad över Thors utveckling och att han är så duktig och redan skrattar på riktigt och har pratat. Han springer i gåstolen. Han är så underbar, min lilla kille som blir stor nästan för fort enligt mig.

Jag är ju inte ledsen att "pappa" var första ordet och inte "mamma". Det jag är ledsen över är att jag missade det.


Och vi har haft ett bakslag med Yaya idag. Hon verkligen markerade på allvar mot lilla Oliver (6-7år). Visserligen vet han om reglerna att inte klappa henne när hon ligger ner eller är platsad. Men han är ju bara barnet och hade glömt bort det förmodligen, för hon ser ju så snäll ut. Men hon nuddade honom inte, utan bet i luften (som sagt, hon markerade) men det är ju inte acceptabelt det heller.


Nej, det har varit mycket idag. Det är både en bra dag och en dålig dag samtidigt.

Men Yaya har fått spirnga lös idag i Lillpite och leka med bollen och pinnen och Csipra och Tubbe. Det var kul att se henne så lycklig. Hon är gjord för att springa. Min vackra tös.


Nu ska jag ge min son mat och mysa med honom ett tag.


 
 
Sara

Sara

26 april 2009 16:54

men gumman då, förstår dig verkligen att du ville höra det sj :) det gör jag .... men se det så här du kommer ju att få höra alla de andra orden han säger o är du helt säker på att han verkligen sa Pappa?? kanske de som ville att det skulle låta som det *skratt* man kan alltid vända på det till sin egen fördel glöm inte bort det hjärtat ;)

http://flyofglory.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 juli 2011 23:24

Jag har ju helt totalt glömt bort att blogga om att jag har en "ny" katt. Kom hem med Taz redan den 23 maj. Har ju inte varit duktig på att blogga överhuvudtaget.   Taz är alltså tillskottet i familjen. Han är ifrån kullen som jag skrev om i febr...

Av Anna - 29 juni 2011 21:24

Thor är på bättringsväg.      Vi har tagit det lugnt idag, men om han fortfarande blir bättre, så blir det utgång imorgon. Jag har ändå tid hos läkaren, så han får följa med dit. Läkaren får kika lite på honom också.. två flugor i en smäll ;P Sed...

Av Anna - 28 juni 2011 16:12

Tisdag idag. Ja... Thor är ganska dålig, hoppas han blir bättre snart, att han blir energifull och glad som han brukar vara. Umgängesresan blev inställd, så han får träffa sin pappa nästa gång istället.   Jag undrar egentligen varför jag skriver ...

Av Anna - 22 april 2011 23:47

Idag har man varit på tivoli. Jag fick hoppa i hoppborgen med Edo, så han slapp hoppa ensam ^^ Jäklar vilken träning det är! :)   Är egentligen för trött för att blogga. Men imorgon ska jag få åka Impala. Så ska nog lägga mig snart, så jag är utv...

Av Anna - 18 april 2011 10:10

Jag har som inte ork eller tid till att blogga, men ska försöka skärpa mig. För jag känner, att när jag väl gör det, så är det givande. På det sätt att jag får skriva av mig eller kunna gå tillbaka till gamla inlägg och komma ihåg. Börjar ju bli ga...

Ovido - Quiz & Flashcards