Alla inlägg den 25 april 2009

Av Anna - 25 april 2009 09:20

Jag lyckades få Thor att somna om så han vaknade inte förrän 9, så jag fick sovmorgon. ^^

Just nu har han sin morgonträning i gåstolen. Som han springer omkring i och dunsar in i bokhyllan och väggar. ^^ Men lika glad är han ändå.


Igår blev Yaya väldigt konstig, jag glömmer jämt bort hur hon ibland kan bli av flugor. Hon jagade den och den lyckades försvinna in på toa och där hittade hon inte den. Så hon hade svårt att släppa sin lilla fixering på flugan. Det tog ett bra tag för henne att släppa den helt. För hon låg hur lugnt som helst på bädden och helt plötsligt for hon iväg och hoppade upp på väggen för att se om just den fläcken var något som rörde sig när man nosade på den (dvs om det var flugan). Sen fick hon för sig att hon skulle krypa in under spjälsängen, vi fick ut henne efter ett litet tag (då hon kröp ut på kommando) vi visade henne sin plats igen, men hon var envis om att platsen under spjälsängen ska hon ligga. Vilken tur att jag är envisare (och jävlar vilket tålamod jag har fått!). Hon gav med sig och somnade tillslut på sin plats.

Hon tycker förresten om sitt nya foder och hennes mage har inte slagit helt bakut än. Så det finns hopp om att hon kommer bli bättre. Men kommer hon någonsin bli helt bra? Det återstår att se. Jag tappar inte hoppet om henne i första taget, i så fall skulle jag gjort mig av med henne första gången mitt finger satt fast mellan hennes tänder precis då jag skaffade henne. (det var faktiskt jag som stoppat in fingrarna för att ta bort en köttbit ur hennes mun).

Början på mitt liv med Yaya har varit lite kantig ibland och det har varit mitt fel som inte haft tid/ork att träna henne hela tiden. Jag har haft svårt med det den senaste tiden eftersom jag varit rädd för att överanstränga henne när hon varit dålig och sen när hon gick på medicin. Sen så har jag velat få henne att använda nosen mer, men inte vetat vad jag ska placera ut som hon -får- äta. Blir väl hennes foder, eller nått.


Nä, nu måste jag ta hand om grabben, vill ju inte att han ska sitta för länge i gåstolen och anstränga ryggen.


film på min älskade Yaya som äter upp toarullen.


 


Ovido - Quiz & Flashcards