Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Kattprat med bovärd.

Av Anna - 10 juli 2009 13:16

Idag så har jag haft fullt upp med en väldigt trött Thor som vägrat att sova, men när han tillslut somnade så kom brorsan och hämtade hans valp Spice som jag haft inatt, samtidigt så skjutsade han mig till djurmagazinet så jag kunde köpa kattmat och en ny kattvippa, då min gamla blivit helt sönderlekt av ett X antal katter genom åren, den höll väldigt länge iallafall :)


Sen så har jag pratat med bovärden. Han är en riktigt trevlig karl, som verkligen försöker hjälpa en med allt. Han sa att hans chefer hade sagt nej till att näta in balkongen som jag ville göra, så det fick jag inte tillstånd till. Då får jag istället glasa in den, men det har vi inte råd med nu när vi både har garage och parkeringsplats just nu. Jag ska säga upp garageplatsen så fort jag kan. Ska ringa och prata med Pitebo om det. För Lars får helt enkelt ha sin skoter någonannanstans, t ex i Lillpite.

Sen pratade jag och bovärden om lösspringande katter. Vi bollade lite idéer om vad vi kunde göra åt problemet, då jag inte kan ha min balkongdörr öppen eller ha ett fönster vidöppet eller Thor sovandes i barnvagn på balkongen på dagen utan att det kommer katter in till oss eller till barnvagnen, med tanke på att Lars är allergisk. Och enligt lag ska man även ha tillsyn på sina katter, precis som med hundar. Och efter att han och jag pratat i ca en kvart fick jag veta vad Pitebo har försökt att åtgärda problemet med inte lyckats, eftersom det visst gick emot någon annan lag. Så han och jag kom överens om att jag ska gå till den grannen som har katten och berätta vad katten gör, om jag vet vilken granne katten tillhör, samtidigt som jag ska gå på Miljö och hälsa på kommunen att dom ska åtgärda detta problem. För jag vill inte ha löphonor på andra sidan fönstret på balkongen då jag har Zigge som är en fertil hane.


Ja, nu ska jag leta upp numret till Miljö och Hälsa, sen ska jag skriva ner vad jag har att säga så jag inte glömmer något, sen ringer jag och säger det, så får vi se vad dom säger.


Men det är härligt väder idag, trodde att det skulle vara regn. Men dagen är ju inte slut än. Så det är väl inte dags att jubla än ^^


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 juli 2011 23:24

Jag har ju helt totalt glömt bort att blogga om att jag har en "ny" katt. Kom hem med Taz redan den 23 maj. Har ju inte varit duktig på att blogga överhuvudtaget.   Taz är alltså tillskottet i familjen. Han är ifrån kullen som jag skrev om i febr...

Av Anna - 29 juni 2011 21:24

Thor är på bättringsväg.      Vi har tagit det lugnt idag, men om han fortfarande blir bättre, så blir det utgång imorgon. Jag har ändå tid hos läkaren, så han får följa med dit. Läkaren får kika lite på honom också.. två flugor i en smäll ;P Sed...

Av Anna - 28 juni 2011 16:12

Tisdag idag. Ja... Thor är ganska dålig, hoppas han blir bättre snart, att han blir energifull och glad som han brukar vara. Umgängesresan blev inställd, så han får träffa sin pappa nästa gång istället.   Jag undrar egentligen varför jag skriver ...

Av Anna - 22 april 2011 23:47

Idag har man varit på tivoli. Jag fick hoppa i hoppborgen med Edo, så han slapp hoppa ensam ^^ Jäklar vilken träning det är! :)   Är egentligen för trött för att blogga. Men imorgon ska jag få åka Impala. Så ska nog lägga mig snart, så jag är utv...

Av Anna - 18 april 2011 10:10

Jag har som inte ork eller tid till att blogga, men ska försöka skärpa mig. För jag känner, att när jag väl gör det, så är det givande. På det sätt att jag får skriva av mig eller kunna gå tillbaka till gamla inlägg och komma ihåg. Börjar ju bli ga...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Beundrare


Ovido - Quiz & Flashcards