Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Anna - 27 juli 2009 21:51

Zigge har sovit hela dagen idag.

Förutom när han varit på lådan eller när han har kräkts. Men nu verkar det bli lite bättre med honom. Jag har just ställt ner lite burkmat åt honom, efter rådfrågning med veterinären. Så han får inget torrfoder nu.


Jag ska åka ner och hämta katten ändå, för Sara J kommer och hämtar Zigge imorgon, så han får vara hos henne medans jag är ute och reser. Han har ju bott där förut, så det borde inte vara så stressigt för honom :)


Thor är bättre i magen också, han fick lite plommonpuré till middagen, och vid läggningsdags kom kalaset i blöjan. Vad skönt det borde vara för Thor att kunna skita utan att det ska göra ont.


Idag har jag varit och shoppat åt Zigge. Han fick en liten mjuk borste, sen så en ny sele med koppel, eftersom min andra lånade jag ut och fick aldrig tillbaka (tack för det) och en ny spade till lådan (för den andra lånade jag också ut och aldrig fick tillbaka, tackar tackar för det) jag blev ganska less på att rensa lådan med hundbajspåsar på händerna. Sen så har jag köpt en ny liten klotång. För den stora är ganska klumpig att klippa med :)


Jag och Lars åt tacos ikväll och det var verkligen gott, fast min majs saknades :P

Så nu ska jag snart hoppa in i en dusch och förmodligen blir det en tidig kväll (om jag inte fastnar framför Djurpoliserna på Animal Planet :P ), för jag är helt slut.



Av Anna - 27 juli 2009 11:18

Nu har Zigge blivit lite dålig, han har haft diarré sen fredags/lördags och han kräktes idag. Så nu blir det en kur mot diarré, dvs fisk, Ris och en massa vatten. Sen så ska jag avmaska honom, om inte det blir bättre. Så hoppas jag att han blir frisk. Jag får lov att strunta i att åka och hämta den nya katten tills Zigge blir bra igen.

Stackars lilla Zigge....


Så nu är min ena älskling lös i magen och min andra älskling hård i magen. Måste köpa plommonpuré idag till Thor.


Ojojoj, dessa magar.


Zigge får mig lite orolig, eftersom jag tänker på Yaya och hennes magproblem....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Beundrare


Ovido - Quiz & Flashcards