Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Anna - 1 mars 2010 21:03

har just haft min "heliga" tid framför TVn, har ju sett när Cesar hjälpt hundar och deras ägare. Jag gillar Cesar skarpt! Han är en sådan otrolig människa och har en sådan utstrålning och vet verkligen hur hundar fungerar. Skulle gärna vilja träffa honom personligen och lära mig av honom om hundar.


Idag har jag och Thor lekt en massa. Vi gick en promenad till sophuset och tillbaka, men medans han lekte lite utanför porten så kom Eva och Conny förbi lite snabbt. Och Thor undersökte deras bil. Han spanade in i lyktorna fram ett X antal gånger och sprang till bakdelen på bilen på att titta där också, men det fick han inte för mig, för dom hade bilen igång och avgaser är ju inte det bästa ;P Så han fick nöja sig med att undersöka bildörrslyset och framljusen. När Conny sedan satte igång musiken så funderade Thor ett tag innan han började dansa lite.. men det var inte så lätt att dansa när plogbilen inte hade varit där och plogat.


Det tog längre tid för Thor att somna ikväll. Pga att först så gick jag på toa tio minuter efter att jag lagt honom, och när Thor hör rinnande vatten när jag tvättar mina händer, då blir han sur över att inte få vara med och leka med vattnet. :P Sedan när han lugnat sig och somnat igen, det gick ganska snabbt faktiskt... Så började grannen borra. *suck* Men det gick ändå ganska bra, han vaknade och gormade i några minuter, sedan gav han sig och somnade igen. Men jag kan säga som så.. att han har humör. Måste vara det lilla finska blodet han har i sig från min sida ;P

Men jag är verkligen lyckligt lottad som har en sådan snäll och glad grabb som han är i vanliga fall. Även om graviditeten inte var planerad, så har jag aldrig ångrat den en sekund. Han är verkligen mitt lilla hjärta, han är mitt liv.


Jag hoppas bara att han inte drömmer mardrömmar inatt också, han gjorde det igårnatt... Mamma förklarade för mig att det förmodligen är växtvärk och sådant som gör att han drömmer mardrömmar. Det är visst i den här åldern dom kan börja drömma riktiga hemska mardrömmar. Det känns i hjärtat att höra han helt plötsligt börja skrika och gråta efter att ha sovit lugnt pga en mardröm, för det är ju inget jag kan göra. Men förhoppningsvis så går växtvärken över snart eller iallafall mardrömmarna. För jag tycker så synd om honom, för jag vet att det inte är så kul med mardrömmar.


Men men, nu ska jag logga in på FB och spela FV och PV lite snabbt. Sedan blir det sooova ^^

Ovido - Quiz & Flashcards