Alla inlägg den 16 december 2009

Av Anna - 16 december 2009 16:15

Thor verkar må bättre idag, han är inte lika snorig och på bättre humör. :)


Våran Tv-box håller på att gå sönder... hmmm.... kanske man ska höra av sig till Tele2vision. Hoppas det inte kostar alltför mycket att fixa.


Idag är det kallt ute, blir nästan alltid lika nojig över att Thor ska bli kall när vi är ute, fastän han har sina varma vinterkläder på sig.


Zigge lyckades ju bli lite smalare just efter kastreringen, men nu verkar han ha börjat gå upp i vikt igen, hoppas verkligen inte att han kommer att bli för rund, han har ju en tendens till det, då han är så otroligt matglad. Längtar till sommaren, för då ska han och jag gå på promenader igen ^^

Och då ska jag testa gå ut med Rasken också och se vad han tycker om det.

Rasken har verkligen krupit ur sitt skal, den enda gång då man märker att han fortfarande är en liten "chicken" är när han äter. Man får vara i samma rum iallafall, men han är lite vaksam när man rör sig för nära och kan ibland gå därifrån bara man går förbi. Men innan, när jag hade matskålarna på golvet så var han mer osäker och stannade oftast inte så länge när man kom in i köket. Så en klar förbättring iallafall. Och i april blir det nog utställning för hans del. Det gick ju bra på det "lilla testet" när jag tog med dom till smådjursutställningen på Arken Zoo i ske-å. Då fick man ta ut han ur buren och två vana kattmänniskor fick hålla honom och han skötte sig bra, så länge man inte stod för nära buren, för då kämpade han för att hoppa in i den igen, det är ju hans trygga zon, det var där han låg och sov tillsammans med Zigge när folk försökte se hur dom såg ut ^^ Och sen så fick Sara hålla på med honom som en domare gör på utställning här hemma hos dom, och sedan småtrimma vi honom lite och det gick bra för hans skull.


Vet inte om jag ska ställa Zigge också i april, det beror på ekonomin. Men förmodligen blir det bara Rasken. Hoppas bara att jag kan hålla huvudet kallt och inte bli för nervös, men jag har min säkerhetslina om jag skulle bli alltför nervös så visar Sara upp honom hos domaren ^^ Jag planerar så långt i förväg jag kan så allt är klart.


Så nu ska jag gå och röka, sen väcka Thor.. jäklar vad han sover länge. ^^

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Beundrare


Ovido - Quiz & Flashcards