Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna - 9 augusti 2009 22:42

Igår så träffade jag en person som betyder väldigt mycket för mig. En person som räddade mitt liv. Tack vare den personen så lever jag ett bra liv idag. Den personen, är min vän.

Roligt att träffas, fastän vi inte alltid sa något. Men som du sa.. ca 5 år har gått, sen vi gick skilda vägar. :)


Idag så har jag inte gjort mycket alls.

En person som jag gick på blind date med förut, hörde av sig till mig idag. Vi pratade lite innan jag fattade vem det var, fast jag misstänkte hela tiden den personen. Men när jag väl fick veta.. ja.. han är faktiskt lite påstridig, jag kallar faktiskt han för lite desperat. Haha, jag hoppas han läser det här. Haha... han fick min msn iallafall. Inte för att jag vet vad vi ska prata om... men men, han kommer nog fram till att jag är VÄLDIGT tråkig :P


Sedan så har jag varit ut med Zigge i koppel. Han skötte sig utmärkt. Och jag såg hur han njöt av solen, gräset och att jaga insekterna. Han blev lite osäker på barnen som högljutt sprang ut från en port, men då kom han till mig direkt, och la sig bredvid mig. Min lilla älskling tyr sig till mig.. Mitt hjärta smälter!


Rasken blir modigare och modigare för var dag som går. Härligt att se hur han börjar krypa ur sitt skal.


Dom här senaste veckorna har varit helt snurriga för mig. Jag trodde min syster fyllde 30 år fast hon fyllde 29. Jag trodde min kompis skulle gifta sig idag, fast det är nästa år. Jag hade faktiskt glömt bort hur nära utställningen var, Sara J påminde mig i torsdags.

Jag säger då det.. jag börjar bli gammal.. haha.


Bild på Rasken från idag när han tittar ut genom vårt sovrumsfönster. Sen en bild på Zigge ute i gräset :)




Av Anna - 8 augusti 2009 22:34

Jag är kär på nytt i min son. Han är helt otroligt underbar.

Han är verkligen mammas kille. Han är min styrka, sol, måne, stjärna, kärlek, skönhet, syre, puls, hjärta och ja.. allt. Han är min älskade lilla son. Han är mitt allt.



Av Anna - 8 augusti 2009 13:18

För inte så länge sen så åkte Lars iväg till Lillpite med Thor, dom kommer hem ikväll. Så idag är jag barnledig, känns konstigt, men skönt på samma gång.

Jag behöver vila upp mig lite och vara för mig själv. Jag fick något som liknar ryggskott igår, fast misstänker att det bara är en nerv i kläm eftersom smärtan sitter så högt upp och att det gör ont när jag tar djupa andetag. Så igår var jag halvt som halvt invalid. Men mitt liv stannade inte upp för det. Jag tog ändå hand om Thor, fast Lars gjorde dom mesta lyften dom första timmarna då värken kom i ryggen. Jag gick till affären helt själv, visserligen klarade jag av det mycket tack vare att jag tagit värktabletter.


Idag så har jag fortfarande ont, fast inte lika kraftigt som igår. Men jag kan fortfarande inte röra mig utan att känna smärtan. Men inga värktabletter behövs idag, för den här smärtan kan jag hantera utan hjälp för att klara av min vardag helt.


Jag har kommit fram till att det är väldigt svårt att få bra kort på Rasken. För han får lysande röda ögon, som en djävulskatt, av blixten. Fick höra av Raskens uppfödare att hon hade samma problem, och att det beror ju på att han är blåögd. Så hon gav mig tipset att ta kort på honom i solljus. Och det gjorde jag idag, och det funkade faktiskt. 

Det är mycket lättare att ta kort på Zigge som inte är blåögd, för han blir oftast snygg på varenda kort ^^


Nästa helg är det utställning med Zigge.. Lite nervöst. Men jag är säker på att det kommer att gå bra. Jag känner mig inte lika osäker som tidigare eftersom jag pluggat på lite om kattutställningar och har pratat med Sara J. Och sen så är ju Zigge en riktig snygging och riktigt dumsnäll, så det kommer att gå hur bra som helst.


Thor försökte kastrera Zigge igår, men jag låg som vanligt steget före och tog bort Thors hand innan han hann klämma åt, för Zigge säger ju inte ifrån någongång till Thor. Jag har ju översikt på när Thor och Zigge är tillsammans. För jag vet att Zigge inte säger ifrån och att han ska inte behöva göra det, för jag finns där och hindrar Thor när han blir för hårdhänt. Men en vacker dag så kommer Zigges tålamod vara slut och han kommer säga ifrån till Thor, men då är Thor förhoppningsvis tillräckligt stor för att förstå varför katten blev arg och lära sig utav det.


Nä, nu ska jag gå och försöka äta något.

Vi är ju verkligen luspanka nu. Men så länge Thor och katterna har det dom behöver, så är det lugnt. För jag och Lars kan alltid fixa något till oss.

Jag längtar tills nästa "löning". För då ska jag handla mer mat och försöka fylla frysen lite mer. Sen är nog pengarna slut gen. Man klarar sig inte långt på 500kr i veckan på två vuxna, en baby och två katter. Men man överlever. :)


Av Anna - 7 augusti 2009 20:03

Kärleken är verkligen inte lätt säger jag bara.


Idag så har vi varit till BM med Thor, så han har vägts och mätts. Han hade gått upp ett halvt kilo. Jag tyckte det lät lite, men BM sa att det var helt normalt med tanke på att han rör sig mer nu. Hon sa att han är ganska snabb i utvecklingen, för han kan göra saker som barn brukar lära sig i 10 månaders åldern.


Rasken som blir kallad "Chicken" har tagit det lugnt. Zigge däremot har varit mer social, och jag tror att det är första gången jag får sitta vid en dator idag utan att han kommer och vill kela. Min lilla älskling. ^^


Idag har jag fått höra en del hårda ord. Och jag känner att jag tar inte det åt mig på det sätt att jag blir väldigt sårad även om jag blir det till en viss del, jag funderar mest på VARFÖR dom orden sas och hur personen ifråga verkligen mår. Är orolig för dig. Älskar dig!


Jag har pratat med Agria idag, men kvinnan jag pratade med lät så otrevlig så jag avslutade samtalet med henne. Nu har jag fått numret till en annan på Agria som Raskens uppfödare känner. För jag måste prata med Agria eftersom Rasken är tecknad hos dom. Så då får vi se om jag fortfarande kommer vara kund hos dom eller om jag flyttar över det till Folksam.

Ska kolla lite mer priser och sånt och vad allt innebär.


Nu ska jag kolla lite snabbt på internet, sen så ska jag se film med Lars :)

Av Anna - 6 augusti 2009 20:22

Vad skönt det är att komma hem igen.

Nya kissen har blivit säkrare. Zigge och han har blivit väldigt bra kompisar ändå. Det var inget gruff mellan dom, tror jag hörde bara ett fräs från nykillen eftersom Zigge överraskade honom. haha.


Ja, jag kanske ska berätta vem nykillen är... hehe..

Han heter Rasken och är ca två år och är av rasen Cornish rex precis som Zigge. Fast Rasken är mer av den Amerikanska typen.

Kan inte skriva så mycket mer nu, för min son har vaknat..


Men lägger in en bild på Zigge och Rasken tillsammans :)


Av Anna - 3 augusti 2009 17:05

Sådär.


Nu får jag en liten stund att sitta vid datorn.

Så jag tänkte passa på att blogga.


Jag och Thor är fortfarande i köping (det var dit vi skulle resa), vi har hämtat katten i Eskilstuna igår.

Och han är verkligen fin. Han är väldigt osäker just nu bara, men det är förståeligt. Jag har fått mysa med honom en gång hittills, och det var idag. Han vågar knappt gå ut från badrummet ju, bara till sovrummet, för då gömmer han sig under Thors täcke i spjälsängen. Vi bor ju hos Pontus nu när vi har hämtat snyggingen. För mamma har ju tre katter själv som får springa ut och in som dom vill nästan :) och jaga möss och andra smådjur :D


Thor växer och utvecklas väldigt fort fortfarande. Han kan krypa väldigt bra nu, och två tänder är på gång. Han har börjat vinka, men han vinkar bara till sig själv, än så länge ;)

 Han kan sitta ganska stadigt själv och försöker resa sig mot flera saker, och lyckas oftast med det, så länge inte han välter saken eller tappar greppet.. Men han är så duktig! :)


Det är fullbokat på tåget, för alla platser med djur tillåtet, så det blir inte förrän på onsdag vi fick plats. Så på Torsdag är vi hemma igen. Härligt.

 Det är kul att träffa mamma och familjen igen. Det var ju ett tag sedan :)


Nä nu ska jag gå och ta hand om lillkillen som verkar hålla på att vakna.


tjao!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Beundrare


Ovido - Quiz & Flashcards