Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Arken Zoo.

Av Anna - 19 september 2009 11:01

Idag ska vi på Arken Zoo med Rasken och Zigge. Det är smådjursutställning där. OCh det blir ju kul för Thor att se alla kaniner och ja...smådjur :D


Jag blev skrämd av en stor svart fet spindel idag. Den hade förmodligen krypit upp på mig när jag var på balkongen och rökte. *ryser av bara tanken att ha en spindel på sig*

Men Zigge såg den ganska snabbt och försökte fånga den, men den gömde sig först under tvbänken. Så jag flyttade hela bänken med den feta tvn på.. för spindeln måste dö!

Sen så hann spindeln under datorn och databordet, och jag flyttade hela datorn + bordet lite, och då kom spindeln fram igen och Zigge försökte tappert att  fånga den, men den var jävligt snabb. Tillslut så lekte mest Zigge med den, då väckte jag Rasken som jamade klagande över att bli väckt, men när jag lyfte fram honom till spindeln blev han glad igen, så Zigge och han hjälptes åt att käka upp den. Vet inte hur jag skulle klara mig utan dom!

Med min spindelfobi så är det underbart att ha riktiga spindeljägare. Men för att Zigge verkligen ska döda dom och inte bara leka med dom, behövs Rasken. För inte ska Rasken få sno Zigges spindel, enligt Zigge... haha.


Nu verkar Lars ha vaknat.


Jag har Rasken i knät och han verkar inte sur på mig iallafall. Jag badade honom för första gången igårkväll, i början av duschningen så försökte han smita och blev lite vild, men efter ett tag då han märkte att det inte var någon fara att bli blöt och att han kunde gömma sig mellan min ben när jag satt i duschen med honom, så blev han lugn och låg stilla medans jag schamponera in honom. :)


Nu ska jag ta en snabbdusch och sen ska vi fara. Ska vara där strax innan kl 13. Och det är i Skellefteå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 juli 2011 23:24

Jag har ju helt totalt glömt bort att blogga om att jag har en "ny" katt. Kom hem med Taz redan den 23 maj. Har ju inte varit duktig på att blogga överhuvudtaget.   Taz är alltså tillskottet i familjen. Han är ifrån kullen som jag skrev om i febr...

Av Anna - 29 juni 2011 21:24

Thor är på bättringsväg.      Vi har tagit det lugnt idag, men om han fortfarande blir bättre, så blir det utgång imorgon. Jag har ändå tid hos läkaren, så han får följa med dit. Läkaren får kika lite på honom också.. två flugor i en smäll ;P Sed...

Av Anna - 28 juni 2011 16:12

Tisdag idag. Ja... Thor är ganska dålig, hoppas han blir bättre snart, att han blir energifull och glad som han brukar vara. Umgängesresan blev inställd, så han får träffa sin pappa nästa gång istället.   Jag undrar egentligen varför jag skriver ...

Av Anna - 22 april 2011 23:47

Idag har man varit på tivoli. Jag fick hoppa i hoppborgen med Edo, så han slapp hoppa ensam ^^ Jäklar vilken träning det är! :)   Är egentligen för trött för att blogga. Men imorgon ska jag få åka Impala. Så ska nog lägga mig snart, så jag är utv...

Av Anna - 18 april 2011 10:10

Jag har som inte ork eller tid till att blogga, men ska försöka skärpa mig. För jag känner, att när jag väl gör det, så är det givande. På det sätt att jag får skriva av mig eller kunna gå tillbaka till gamla inlägg och komma ihåg. Börjar ju bli ga...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Beundrare


Ovido - Quiz & Flashcards