Alla inlägg den 30 september 2009

Av Anna - 30 september 2009 10:54

Igår var jag svullen i halsen, det blev värre till kvällen då jag fick ganska tungt att andas. Efter några bricanyl doser och en cetirizin tablett (tänkte om det var allergi eller något) så lättade det lite i andningen. Idag så har jag fortfarande rethosta, snuvig, hes och känner mig allmänt sliten och vill bara sova hela tiden.

Men det går inte när man är småbarnsförälder. För Thor är ju hur kry som helst och i full fart. Vi har busat en massa i sängen idag, han och jag. Lars är på kurs idag, så han missade våran mys/bus stund.


Nu låter det som om Thor äntligen håller på att skita. Yey! Han sket inget igår, så jag hade tänkt köpa plommonpuré idag.


Rasken jamar hela tiden. Vet inte riktigt vad han vill. Förmodligen vill han ha sin mat, det är inte alltid torrfoder duger, och det är inte alltid burkmat duger... Det går efter hans humör. Han är lite kräsen och bortskämd :P


Zigge har varit väääääldigt billig idag. Han har hoppat på sovrumsdörren och väckt Thor (i och med det oss också) hela tiden. Då gick jag och lade mig i soffan, Rasken blev nöjd och ville sova med mig, men Zigge han var bestämd, han skulle in i sovrummet. När jag väl öppnade dörren efter mycket om och men, så hoppade Zigge in i spjälsängen och började springa över Thor för att hitta rätt ställe att lägga sig på. Och ja... självklart vaknade Thor. Igen.


Det är ett mysterium det där hur vi ska lösa det här med Zigge på morgonen. För att han väcker oss (valfri tid för honom dvs kan vara 4-5 på morgonen) gör bara att man blir frustrerad. Låter man honom vara inne i sovrummet så väcker han Thor när han vill busa eller lägga sig till rätta. Vi har testat att ställa Thor badbalja full med vatten under dörrhandtaget, det funkade en halv natt, sen så upptäckte Zigge ett sätt att hoppa utan att han skulle hamna i vattnet. Att fya honom och spruta vatten på honom funkar inte. Så nu försöker jag gnugga mina geniknölar och komma på en lösning. Ska nog ringa Sara och kolla om hon har någon idé :)



Men nu måste jag byta skitblöja på lillkillen min :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Beundrare


Ovido - Quiz & Flashcards