Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Anna - 28 juli 2010 11:01

Jag och mamma har en låt som vi sjunger tillsammans (stackars Thor som får höra våra "vackra" sångröster). Den låten gör både mig och mamma på bra humör och t o m Thor har börjat dansa till den. Tänkte dela med mig till er, det är en gammal goding osm ni säkert har hört en hel del. ^^


Sånt är livet, sånt är livet
Så mycket falskhet bor det här
Den man förlorar, vinner en annan
Så håll i vännen som du har kär

Han kom om våren, som en vårvind

Min kärlek fick han och allt han tog
Men så kom hösten, åhå den kärlek,
han svor var evig, bara dog

Sånt är livet, sånt är livet

Så mycket falskhet bor det här
Den man förlorar, vinner en annan
Så håll i vännen som du har kär

Han fick en annan, jag har sett dem.

Han verkar lycklig och hon är ung
Det jag har lärt mig, är just detta,
När hjärtat svider, sjung blott sjung

Sånt är livet, sånt är livet

Så mycket falskhet bor det här
Den man förlorar, vinner en annan
Så håll i vännen som du har kär

Vårt liv är fattigt, utan kärlek

Jag fick en annan som har mig kär
Hans gamla kärlek, har fått korgen
Hon undrar säkert vem jag är.

Sånt är livet, sånt är livet

Så mycket falskhet bor det här
Den man förlorar, vinner en annan
Så håll i vännen som du har kär

Sånt är livet, sånt är livet

Så mycket falskhet bor det här
Den man förlorar, vinner en annan
Så håll i vännen som du har kär



Sånt är livet - Anita Lindblom

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Beundrare


Ovido - Quiz & Flashcards