Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Barnvagnen.

Av Anna - 29 mars 2009 14:53

Den helvetes jävla barnvagnen. Den ska skrotas! Jag ska hoppa sönder den. Jag vill elda up den och skratta åt den när den står i lågor. Jag är så jävla förbannad på den. En till sak har gått sönder på den. knappgrejen på sufletten. så jag kan inte fästa det lilla överdraget, så det blåser in på sidan, in i vagnen. Så vagnen tyckte inte att det räckte med att sufletten är paj och fälls ner hela tiden? Jävla barnvagn som försöker göra min son till en snöhög. Men jag uppskattar faktiskt att vi fick barnvagnen så vi slapp lägga ut pengar på det och tänka på det så mycket när Thor skulle komma, för då var det så mycket annat pengarna gick åt i förberedelse.


Dagen började med att Lars skulle iväg med sin bror och åka skoter till tälltis. Så då blev jag ensam hemma med yaya och Thor. Det gick bra, tills jag skulle gå ut med Yaya och bestämde mig för en långpromenad. Jag klädde på Thor, la han i barnvagnen och gick ut med hund och barn. Väl ute ser jag att det snöar. Jag upptäcker då att lilla överdraget inte går att fästa, eftersom knappen på sidan är sönder. Jag tänkte att jag fäster upp fliken på överdraget i snörena i sufletten istället. Thor ligger ju i en varm åkpåse, och i en overall, så han gick det ingen nöd på. Det blåste in i vagnen ändå, men inte i hans ansikte. Så då tänkte jag att vi börjar gå så får vi se hur det går. Eftersom inte pitebo har plogat än, så är det någon centimeter med snö, så det gick ganska trögt. Sufletten åkte ner konstant, så jag fick gå och hålla upp den samtidigt som jag knuffade vagnen genom snön och höll i Yaya som skulle få göra sina behov. Yaya fick för sig att hon skulle dra till (som hon f ö inte brukar göra) vagnen dras åt sidan eftersom jag höll i den och kopplet samtidigt. Jag säger åt Yaya och korrigerar. Sufletten åker ner och Thor får snö i ansiktet. Jag fäller upp sufletten igen och håller fast i den. Svär över hunden. Ett pensionärs par går förbi och kollar snett på mig, jag var nära på att svära åt dom också, med jag ringde Lars istället och förkarade att allt var hans fel och jag börjar gråta. Då fick jag höra att han just grillat med sin brors familj och ska åka skoter och fiska nu. Jag svär åt honom ännu mer och säger att han ska vara hemma innan 16:00. (som om det kommer hända).

Det slutade med att jag gick och grät i mobilen, knuffade barnvagnen i trögsnö och höll i hunden och höll koll på sufletten genom tårarna. Jag gick hem och den tänkta långpromenaden blev istället bara 10-15 minuter lång. Men Yaya hann skita iallafall.


På tal om skit, så hör jag Thor göra detsamma, så måste byta blöja nu.

Men Lars ska köpa en schwarzwald och dricka åt mig som tröst :)


En gammal bild från januari.

 
 
Nutz

Nutz

29 mars 2009 20:34

Hmmmm, låter som en jobbig sak den där barnavagnen..

http://nutz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 15 juli 2011 23:24

Jag har ju helt totalt glömt bort att blogga om att jag har en "ny" katt. Kom hem med Taz redan den 23 maj. Har ju inte varit duktig på att blogga överhuvudtaget.   Taz är alltså tillskottet i familjen. Han är ifrån kullen som jag skrev om i febr...

Av Anna - 29 juni 2011 21:24

Thor är på bättringsväg.      Vi har tagit det lugnt idag, men om han fortfarande blir bättre, så blir det utgång imorgon. Jag har ändå tid hos läkaren, så han får följa med dit. Läkaren får kika lite på honom också.. två flugor i en smäll ;P Sed...

Av Anna - 28 juni 2011 16:12

Tisdag idag. Ja... Thor är ganska dålig, hoppas han blir bättre snart, att han blir energifull och glad som han brukar vara. Umgängesresan blev inställd, så han får träffa sin pappa nästa gång istället.   Jag undrar egentligen varför jag skriver ...

Av Anna - 22 april 2011 23:47

Idag har man varit på tivoli. Jag fick hoppa i hoppborgen med Edo, så han slapp hoppa ensam ^^ Jäklar vilken träning det är! :)   Är egentligen för trött för att blogga. Men imorgon ska jag få åka Impala. Så ska nog lägga mig snart, så jag är utv...

Av Anna - 18 april 2011 10:10

Jag har som inte ork eller tid till att blogga, men ska försöka skärpa mig. För jag känner, att när jag väl gör det, så är det givande. På det sätt att jag får skriva av mig eller kunna gå tillbaka till gamla inlägg och komma ihåg. Börjar ju bli ga...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Beundrare


Ovido - Quiz & Flashcards